Oferta edukacyjna Misiowego przedszkola

Janusz Korczak podkreślał, że dzieci mają pełne prawo do bycia szanowanymi,

do radości, wolności, wyrażania swoich potrzeb oraz do nauki przez doświadczenie.

„Pozwól dzieciom błądzić

i radośnie

dążyć do poprawy.”

~Janusz Korczak~

„Dziecko ma prawo być sobą,

żyć po swojemu,

odczuwać świat na swój sposób.”

~Janusz Korczak~

„Dzieci rodzą się ze skrzydłami.

Nauczyciele pomagają

im je rozwinąć.”

~Janusz Korczak~

„Dziecko ma prawo

do własnych decyzji,

nawet jeśli czasem są błędne.”

~Janusz Korczak~

Inspirując się ideami Janusza Korczaka, dążymy do budowania wspólnoty,

w której każde dziecko jest traktowane z szacunkiem, zrozumieniem i empatią.

W naszym przedszkolu:

– budujemy środowisko wychowawcze,

w którym każde dziecko

jest szanowane, rozumiane i traktowane

jako pełnoprawny uczestnik życia społecznego

– holistycznie podchodzimy do edukacji,

łącząc rozwój intelektualny, emocjonalny,

społeczny i twórczy dziecka

– uczymy komunikacji i współpracy

– dzieci mogą być sobą, rozwijać swoje talenty

i uczyć się w swoim tempie

– wspieramy dzieci w radzeniu sobie z emocjami

– szanujemy indywidualność każdego dziecka

i wspieramy dziecięcą samodzielność

– uczymy dzieci podejmowania decyzji

i brania za nie odpowiedzialności

– tworzymy bezpieczne środowisko

pełne akceptacji

– wspieramy dzieci w pokonywaniu trudności

i budowaniu poczucia własnej wartości

Zasady pracy w naszym przedszkolu:

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż.”

Janusz Korczak

Indywidualizacja

Planujemy zajęcia i działania tak,

aby odpowiadały

na potrzeby i możliwości

każdego dziecka

Partnerstwo

Traktujemy dzieci

jako równoprawnych

uczestników procesu

wychowawczo-dydaktycznego.

Demokracja

Wprowadzamy elementy demokracji

w codziennym funkcjonowaniu grupy.

Dzieci wspólnie podejmują decyzje

dotyczące zasad współpracy.

Działania wspierające w codziennej pracy przedszkola:

Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy.”

Janusz Korczak

Wspieramy

samodzielność

i odpowiedzialność

dzieci:

– poprzez codzienne aktywności

rozwijamy u dzieci

umiejętności samoobsługowe

powierzamy dzieciom

role w grupie,

które uczą odpowiedzialności

– w naszym przedszkolu

dzieci mogą wyrażać swoje

opinie i uczestniczyć

w podejmowaniu decyzji

– stosując zasadę demokracji,

wspólnie z dziećmi tworzymy

zasady życia grupowego

w każdej chwili dzieci

mogą liczyć na naszą pomoc

– wspierając dziecięcą samodzielność,

nie wyręczamy dzieci

w ich działaniach.

Wspieramy

twórczość

i kreatywność

dzieci:

angażujemy dzieci

w projekty tematyczne,

inspirowane ich

zainteresowaniami

– organizując plan

pracy przedszkola

dbamy o to, aby dzieci

miały czas na

swobodną zabawę

wspieramy talenty dzieci

organizując różnorodne

warsztaty i zajęcia dodatkowe

organizujemy występy,

galerie i wydarzenia,

które pozwalają dzieciom

dzielić się swoimi talentami.

Wspieramy

rozwój emocjonalny

i społeczny

dzieci:

prowadzimy zajęcia

z zakresu rozpoznawania,

nazywania i radzenia

sobie z emocjami

– tworzymy w przedszkolu

przyjazną przestrzeń,

by wspierać i rozwijać

kompetencje emocjonalne dzieci

– dla wyciszenia i ukojenia emocji

dzieci mogą w dowolnej chwili

skorzystać z w pełni wyposażonej

przestrzeni relaksacyjnej

tzw. „domku ciszy”

– poprzez m.in. gry i zabawy

rozwijamy umiejętności

współpracy, empatii

i komunikacji.

Stawiamy

na naukę

przez zabawę

i doświadczanie:

tworzymy przestrzeń

do nauki przez doświadczanie,

zachęcamy dzieci

do zdobywania wiedzy

poprzez zabawę, eksperymenty

i praktyczne działania

organizujemy dla dzieci

wycieczki edukacyjne

do niebanalnych miejsc,

by wspierać dziecięcy potencjał

w odkrywaniu świata

organizujemy dzieciom zajęcia

rozwijające ich wiedzę o świecie

– w naszym przedszkolu sale

podzielone są na kąciki tematyczne,

by jak najlepiej wspierać różne

aktywności dzieci.

Efekt pracy Misiowego przedszkola w duchu Janusza Korczaka

„Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć,

a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało.

Janusz Korczak

Dzieci opuszczające nasze przedszkole są szczęśliwe, świadome swoich praw i obowiązków, empatyczne oraz gotowe na dalsze etapy edukacji.

To dzieci, które znają swoją wartość i potrafią współpracować z innymi, rozwijając swoje pasje i potencjał.

Współpraca z rodzicami Misiowych przedszkolaków

Nasze przedszkole buduje relacje z rodzicami w oparciu o zaufanie, otwartość i wzajemny dialog.

Wierzymy, że rodzice są kluczowymi partnerami w procesie wspierania rozwoju i edukacji dzieci,

dlatego stawiamy na bliską współpracę i wspólne podejmowanie decyzji.

Nasze cele:

Tworzenie atmosfery partnerstwa

i wzajemnego wsparcia.

Wspieranie rodziców w ich roli poprzez

udostępnianie wiedzy i narzędzi pomocnych w wychowaniu.

Dbanie o dobre relacje i komunikację

opartą na zrozumieniu i empatii.

Kluczowe formy współpracy:

Indywidualne

konsultacje z rodzicami:

– organizujemy regularne spotkania, podczas których rodzice

mogą porozmawiać z pedagogiem, terapeutą pedagogicznym

lub psychologiem dziecięcym, aby omówić kwestie wychowawcze,

edukacyjne i emocjonalne,

– regularnie prowadzimy obserwację cech rozwojowych dzieci,

by – we współpracy z rodzicem –  wzmacniać prawidłowy rozwój dzieci,

– prowadzimy diagnozę gotowości szkolnej dla dzieci 6-letnich,

by jak najlepiej przygotować dzieci, ale też rodziców, do nowego okresu

edukacji, jakim jest szkoła podstawowa.

Wsparcie

w sytuacjach trudnych:

– rodzice mogą liczyć na naszą pomoc w zakresie psychologii dziecięcej

oraz terapii pedagogicznej,

– na co dzień  obecny jest psycholog dziecięcy oraz terapeuta pedagogiczny,

którzy, w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej oferują porady

i wskazówki w sytuacjach wymagających specjalistycznego wsparcia.

Wspólne działania

przedszkola z rodzicami:

– organizujemy zebrania i spotkania dla rodziców, podczas których omawiamy

najważniejsze sprawy związane z funkcjonowaniem przedszkola

i wspólną pracą na rzecz dzieci,

– staramy się angażować rodziców w planowanie działań wychowawczych

i edukacyjnych w przedszkolu,

– zapewniamy rodzicom możliwość zgłaszania swoich pomysłów i uwag,

by wspólnie działać dla dobra Misiowych przedszkolaków,

– rodzice naszego przedszkola mogą liczyć na nas w każdej chwili.

Przepływ informacji:

– rodzice, korzystając z aplikacji dziennika elektronicznego, jaką dysponuje placówka, są zawsze na bieżąco informowani o działaniach przedszkola,

– również, z dużym wyprzedzeniem, informujemy o działaniach planowanych,

co pozytywnie wpływa na współpracę rodziców z przedszkolem.

Warsztaty i szkolenia:

– jesteśmy otwarci na prośby rodziców dot. organizacji warsztatów tematycznych,

które pomogą rodzicom rozwijać swoje kompetencje wychowawcze,

radzić sobie z wyzwaniami oraz pogłębiać wiedzę na temat rozwoju dzieci.

Skip to content