Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027

Realizacja projektu: Etap I – szkolenia dla kadry pedagogicznej

1. Rekrutacja

3K Robert Siata zaprasza nauczycieli placówki Niepublicznego Przedszkola „Malutkie Misie” w Jaworznie do składania dokumentów rekrutacyjnych w ramach projektu pn. „Projekt wspierający nabywanie różnych kompetencji dzieci w wieku przedszkolnym oraz wspierający ich prawidłowy rozwój w myśli Pozytywnej Pedagogiki” (skrócona nazwa: Wspieranie nabywania kompetencji dzieci w wieku przedszkolnym w myśli Pozytywnej Pedagogiki).

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 o numerze FESL.06.01-IZ.01-00C1/23.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027.

 

Termin składania dokumentacji: 02.11.2024r. – 22.11.2024r.

 

Składanie dokumentacji:
• osobiście w Biurze Projektu;

• za pośrednictwem poczty/firm kurierskich na adres Biura Projektu;

• elektronicznie na adres e-mail: kontakt@malutkiemisie.pl

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

2. Dokumenty do pobrania:

termin: do 22.11.2024r.

  • formularz zgłoszeniowy
  • umowa uczestnictwa w Projekcie
  • rezygnacja uczestnictwa w Projekcie
  • wykluczenie z uczestnictwa w Projekcie
  • regulamin rekrutacji

3. Zakres szkoleń do zrealizowania:

a) Szkolenie z zakresu pozytywnej dyscypliny dla pedagogów – 4 osoby;
b) Szkolenie z zakresu „Treningu Umiejętności Społecznych” – 4 osoby;
c) Szkolenia Montessori lub równoważne – 3 osoby;
d) Szkolenie z Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne lub równoważne – 3 osoby;
e) Szkolenie z Terapii ręki – kurs I i II stopnia z elementami grafomotoryki – 3 osoby;
f) Szkolenie z integracyjnych zabaw ruchowych – 4 osoby.

4. Realizacja szkoleń:

szkolenia realizowane będą od 25.11.2024r. do 28.02.2025r.

Kurs: „Pedagogika Montessori w przedszkolu i szkole”

Dzięki środkom unijnym zrealizowaliśmy kurs „Pedagogika Montessori w przedszkolu i szkole”, który pozwolił uczestnikom na zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie pracy metodą Montessori.

Podczas szkolenia omówiono

– podstawowe założenia pedagogiki Montessori, w tym rolę nauczyciela jako przewodnika,

– znaczenie odpowiednio przygotowanego środowiska edukacyjnego oraz sposoby wspierania samodzielności i naturalnej ciekawości dziecka,

– uczestnicy kursu poznali zasady doboru i wykorzystania materiałów dydaktycznych Montessori oraz sposoby adaptacji tej metody do pracy w przedszkolu i szkole.

Szkolenie dostarczyło konkretnych narzędzi do praktycznego zastosowania w codziennej pracy z dziećmi, a uczestnicy uzyskali zaświadczenia i certyfikaty potwierdzające zdobycie nowych kompetencji.

Dzięki wsparciu funduszy europejskich możliwe jest wprowadzanie nowoczesnych i skutecznych metod edukacyjnych, wspierających rozwój dzieci i ich indywidualne potrzeby.

Kurs: Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

W ramach środków pozyskanych z Unii Europejskiej zrealizowano szkolenie z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych (TUS).

Uczestnicy zdobyli wiedzę i umiejętności w zakresie wspierania dzieci z ASD w rozwijaniu kompetencji społecznych, komunikacyjnych oraz umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach społecznych.

Podczas szkolenia omówiono m.in.:

– podstawy teoretyczne i cele Treningu Umiejętności Społecznych,

– sposoby rozwijania kompetencji społecznych u dzieci, w tym z ASD,

– praktyczne techniki i narzędzia pracy z dziećmi w ramach TUS,

– budowanie poczucia własnej wartości i rozumienia emocji,

– strategie reagowania na trudne zachowania i wsparcie rozwoju relacji rówieśniczych.

Uczestnicy szkolenia otrzymali zaświadczenia i certyfikaty potwierdzające nabyte kompetencje.

Zdobyte kompetencje pozwolą na skuteczniejsze prowadzenie zajęć wspierających dzieci w rozwoju umiejętności społecznych, dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb.

Kurs: Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

W ramach środków unijnych zrealizowano szkolenie z zakresu Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Uczestnicy zdobyli wiedzę i umiejętności w zakresie wykorzystywania ruchu jako narzędzia wspierającego rozwój psychoruchowy dzieci, zarówno o prawidłowym rozwoju, jak i tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Podczas szkolenia omówiono kluczowe założenia metody, jej zastosowanie w pracy z dziećmi oraz zasady prowadzenia zajęć ruchowych. Uczestnicy nauczyli się planować i przeprowadzać ćwiczenia ruchowe wspierające integrację, rozwój społeczny oraz motoryczny dzieci w wieku przedszkolnym.

Szkolenie zostało przeprowadzone przez certyfikowaną placówkę doskonalenia zawodowego nauczycieli, a uczestnicy otrzymali zaświadczenia potwierdzające nabycie nowych kompetencji.

Dzięki wsparciu funduszy europejskich możemy skutecznie podnosić kwalifikacje kadry pedagogicznej, wspierając tym samym rozwój dzieci w naszej placówce.

Kurs: Terapia Ręki I i II stopnia z elementami grafomotoryki

Dzięki środkom Unii Europejskiej w ramach realizowanego projektu zorganizowano szkolenie „Terapia Ręki I i II stopnia z elementami grafomotoryki”, podnoszące kompetencje zawodowe nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi.

Podczas szkolenia uczestnicy zdobyli wiedzę i umiejętności w zakresie:

– diagnozowania trudności w obrębie motoryki małej,

– prowadzenia terapii ręki dostosowanej do indywidualnych potrzeb dzieci,

– stosowania ćwiczeń wspierających rozwój sprawności manualnej i koordynacji,

– wykorzystania elementów grafomotoryki w pracy terapeutycznej,

– współpracy z rodzicami i specjalistami w celu skutecznego wsparcia dziecka.

Szkolenie zakończyło się uzyskaniem certyfikatów i zaświadczeń, potwierdzających zdobyte kwalifikacje.

Możliwość realizacji tego rodzaju działań rozwojowych dla kadry przedszkola to efekt wsparcia unijnego, które przyczynia się do podnoszenia jakości edukacji i terapii dzieci.

Kurs pozytywna dyscyplina dla pedagogów

Dzięki środkom Unii Europejskiej w ramach realizowanego projektu zorganizowano szkolenie „Pozytywna Dyscyplina dla pedagogów”, podnoszące kompetencje zawodowe nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi.

Podczas szkolenia uczestnicy zdobyli wiedzę i umiejętności w zakresie:

– budowania autorytetu nauczyciela opartego na stanowczości i uprzejmości,

– skutecznego reagowania na trudne zachowania dzieci i ich przyczyny,

– stosowania konsekwencji zamiast kar, by wspierać pozytywną atmosferę w grupie,

– motywowania dzieci bez oceniania i stosowania nagród,

– wzmacniania u dzieci poczucia własnej wartości oraz samodzielności.

Szkolenie zakończyło się uzyskaniem zaświadczeń, potwierdzających zdobyte kompetencje w temacie pracy metodą Pozytywnej Dyscypliny.

Realizacja szkolenia dla kadry przedszkola była możliwa dzięki wsparciu unijnemu, które przyczynia się do podnoszenia standardów edukacyjnych oraz skuteczniejszego wspierania rozwoju dzieci.

Szkolenie z Integracyjnych zabaw ruchowych

Dzięki środkom Unii Europejskiej w ramach realizowanego projektu zorganizowano szkolenie „Integracyjne zabawy ruchowe” rozwijające motorykę i rozwój społeczno-emocjonalny dzieci, podnoszące kompetencje zawodowe nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi.

Podczas szkolenia uczestnicy zdobyli wiedzę i umiejętności w zakresie:

– prowadzenia zabaw integracyjnych i relaksacyjnych wspierających współpracę w grupie,

– stosowania ćwiczeń ruchowych wspomagających rozwój społeczno-emocjonalny dzieci,

– rozładowywania złości u dzieci poprzez odpowiednio dobrane aktywności,

– wdrażania treningu zastępowania agresji w pracy z dziećmi,

– rozwijania inteligencji emocjonalnej i umiejętności komunikacyjnych w grupie przedszkolnej i szkolnej.

Szkolenie zakończyło się uzyskaniem zaświadczeń, potwierdzających zdobyte kompetencje w zakresie prowadzenia zajęć ruchowych i społeczno-emocjonalnych.

Szkolenie dla kadry pedagogicznej zostało zrealizowane dzięki wsparciu unijnemu, które wspomaga podnoszenie standardów edukacyjnych i efektywne wspieranie rozwoju dzieci.

Sprawozdanie z realizacji pierwszego etapu projektu szkoleniowego dla kadry pedagogicznej

Zrealizowano wszystkie zaplanowane kursy zgodnie z harmonogramem projektu. Szkolenia miały na celu podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli i specjalistów, dostarczając im nowoczesnych metod pracy oraz narzędzi wspierających rozwój dzieci.

Zakres zrealizowanych szkoleń:

– Pozytywna dyscyplina dla pedagogów – 4 osoby,

– Trening Umiejętności Społecznych – 4 osoby,

– Szkolenie Montessori lub równoważne – 3 osoby,

– Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne lub równoważne – 3 osoby,

– Terapia ręki – kurs I i II stopnia z elementami grafomotoryki – 3 osoby,

– Integracyjne zabawy ruchowe – 4 osoby.

Rezultaty realizacji szkoleń:

– Wszystkie zaplanowane szkolenia odbyły się zgodnie z ustalonym harmonogramem.

– Uczestnicy zdobyli nowe kompetencje i umiejętności przydatne w pracy z dziećmi.

– Każdy uczestnik szkolenia uzyskał zaświadczenie o ukończeniu kursu.

Realizacja Etapu I projektu przyczyniła się do podniesienia standardów edukacyjnych w placówce oraz zwiększenia efektywności pracy pedagogów poprzez wdrażanie nowoczesnych metod dydaktycznych.

Tags :
Skip to content